Postać krwotoczna

August 22nd, 2018

W zapaleniu ropnym w miedniczce stwierdza się ropę a w błonie śluzowej owrzodzenia. Postać krwotoczną cechuje bardzo silne przekrwienie i obrzmienie z licznymi wybroczynami., Zapalenie gnilne cechuje rozpad gnilny zawartości znajdującej się w miedniczce, wskutek czego mocz cuchnie. W zapaleniu błonicowatym błonę śluzową miedniczki pokrywaj ą naloty włóknikowe. W zapaleniu przewlekłym w miejscu nacieków drobnokomórkowych w błonie śluzowej miedniczki rozwija się z czasem tkanka łączna, która kurcząc się wiedzie do zmniejszenia pojemności miedniczki. Ściana miedniczki równocześnie grubieje. Zapalenie ropne bywa przeważnie poprzedzone przez ropienie w nerce albo rozwija się równocześnie z nim i wiedzie zwykle do roponercza. Jeżeli zapalenie powstaje w miedniczce rozszerzonej już przedtem wskutek wodonercza, wtenczas wysięk razem z moczem zalegającym w miedniczce wiedzie przez ustawiczny ucisk do zaniku miąższu nerki i do rozwoju tkanki łącznej w jego miejsce. Kurczenie się tej tkanki wiedzie do marskości nerki pochodzenia miedniczkowego (nephroeirrhosis pyelogenes). Objawy. Ostre nieżytowe zapalenie miedniczek nerkowych może nie wywoływać żadnych dolegliwości, tak iż łatwo można je przeoczyć, zwłaszcza jeżeli nie zwraca się dość uwagi na zawartość śluzu w różnych porcjach moczu. W innych przypadkach objawy podstawowej choroby zakaźnej tak górują nad całym obrazem klinicznym, że lekkie przypadłości zależne od zapalenia miedniczek uchodzą uwagi. Jeżeli. obraz ostrego nieżytowego zapalenia miedniczek jest wyraźny, wtedy bywa rozmaity w różnych przypadkach. Choroba rozpoczyna się zwykle nagle dreszczami, gorączką oraz uczuciem ogólnego osłabienia, łamania w ciele, czasami nawet zamroczeniem itp. Bardzo często, zwłaszcza w zapaleniu na tle zakażenia pałeczkami okrężnicy, już wcześnie dołączają się zaburzenia trawienia w postaci nudności, niekiedy nawet wymiotów, wzdęcia brzucha, zaparcia stolca, bólów w brzuchu itd. W innych przypadkach zaburzenia te poprzedzają na długo zapalenie miedniczek. Choroba przewodu pokarmowego jest w tych przypadkach najczęściej przyczyną zapalenia miedniczek. Chorzy uskarżaj ą się przeważnie na bóle w lędźwiach o różnym natężeniu dochodzące czasami do stopnia typowej kolki nerkowej. Równocześnie z tym chorym nieraz dokucza częste parcie na mocz, nawet wtedy, gdy w pęcherzu moczowym nie ma zmian. Obok tego chorzy doznają palenia i nawet bólów w cewce moczowej. Są to wtedy objawy podrażnienia zupełnie niezmienionego pęcherza moczowego powstające odruchowo z chorej miedniczki (odruch miedniczkowo-pęcherzowy, reflexus pyelovesicalis). [przypisy: wniosek o leczenie odwykowe uzasadnienie, ból podbrzusza wzdęcia, kaolin w kosmetyce ]

Powiązane tematy z artykułem: ból podbrzusza wzdęcia kaolin w kosmetyce wniosek o leczenie odwykowe uzasadnienie