U takich chorych przystepuje sie do operacji niezwlocznie, jezeli stan narzadu krazenia sam przez sie nie zagraza powaznie zyciu chorego

February 17th, 2018

U takich chorych przystępuje się do operacji niezwłocznie, jeżeli stan narządu krążenia sam przez się nie zagraża poważnie życiu chorego. W ostrej niewydolności krążenia, np. w ostrym okresie zawału mięśnia sercowego, nadzieja uratowania operacją chorego, dotkniętego równocześnie inną nagłą sprawą chorobową, wymagają niezwłocznego poważnego zabiegu operacyjnego jest bardzo nikła. Natomiast małe operacje, wykonywane w znieczuleniu miejscowym, np. usunięcie zęba sprawiającego bardzo silne bóle nie są przeciwwskazane i w tych stanach narządu krążenia, jeżeli przez operację uzyskuje się wybitną ulgę dla chorego. We wszystkich przypadkach zwraca się uwagę także na to, czy sama choroba narządu krążenia rokuje dłuższy okres życia, który by usprawiedliwił leczenie operacyjne choroby nieustępującej, pomimo systematycznego i dokładnego leczenia zachowawczego. Nerwice serca nie stanowią przeciwwskazania do zabiegu operacyjnego: czynnoś ć serca u tych chorych w uśpieniu bywa bardzo często nawet sprawniejsza niż przedtem. Ze środków usypiających używa się obecnie ewipanu, natomiast chloroform został już w ogóle zarzucony. Eteru nie stosuje się, jeżeli chory ma nieżyt oskrzeli lub rozedmę płuc. U osób dotkniętych chorobą narządu krążenia niezbędna jest pilna obserwacja jego stanu także podczas operacji i w okresie pooperacyjnym. Ma ona za zadanie natychmiast wkroczyć leczniczo, gdy powstaną najmniejsze już objawy niewydolności krążenia. [więcej w: anatomia palpacyjna, gabinet dentystyczny warszawa, dentysta płock ]

Powiązane tematy z artykułem: anatomia palpacyjna dentysta płock gabinet dentystyczny warszawa