Rozpoznanie róznicowe

February 15th, 2018

Rozpoznanie różnicowe. Znaczna duszność, sinica powłok zewnętrznych i przyśpieszenie czynności serca mogą być przyczyną trudności, rozpoznawczych między ostrą niewydolnością krążenia a porażeniem ośrodka oddechowego. Różnicowanie opiera się na tym, że w porażeniu ośrodka oddechowego na pierwsze miejsce wysuwa się duszność i sinica, natomiast tętno utrzymuje się przez czas dłuższy stosunkowo dobre, nie ma także objawów biernego przekrwienia narządów wewnętrznych ani obrzęków. W rozpoznaniu jest także pomocne uwzględnienie czynnika przyczynowego. Objawami wspólnymi ostrej niewydolności pochodzenia sercowego i poza sercowego są: duszność, bladość powłok z zabarwieniem sinawym, przyśpieszona czynność serca, tętno częste, małe oraz niskie ciśnienie tętnicze. Różnicowane między tymi postaciami polega na następujących podstawach: Ostra niewydolność sercowa: 1. Położenie chorego siedzące lub półsiedzące 2. Wybitna duszno ć, zwłaszcza typu dychawicy sercowej 3. Duża sinica 4. Żyły powierzchowne wyraźne, nabrzmiałe 5. Wybitne zaburzenie miarowej pracy serca 6. Powiększenie poprzecznego wymiaru stłumienia sercowego w prawo 7. Obrzmienie wątroby wskutek przekrwienia biernego 8. [hasła pokrewne: stomatolog poznań, stomatolog Warszawa, dentysta Kraków ]