Ostra niewydolnosc krazenia sercowa wystepuje tym latwiej i tym grozniej, im miesien sercowy jest bardziej zmieniony

November 10th, 2018

Ostra niewydolność krążenia sercowa występuje tym łatwiej i tym groźniej, im mięsień sercowy jest bardziej zmieniony. W tych warunkach, np. u osób z migotaniem przedsionków serca, wystarcza nieraz bardzo nieznaczny już wysiłek, by serce działać ustało. Niezależność mięśni oraz układu nerwowego obu połów serca od siebie sprawia, że ostra niewydolność krążenia może być skutkiem ostrego osłabienia albo obu komór, gdy czynnik szkodliwy działał na całe serce, albo też być skutkiem ostrego osłabienia lewej lub prawej komory. Ostra niewydolność na, tle osłabienia lewej komory spotyka się w zatkaniu jednej z dużych gałązek lewej tętnicy wieńcowej serca, w bardzo ciężkim długo trwającym napadzie kołatania serca, w następstwie nadmiernych wysiłków fizycznych u osób ze zmianami w sercu, w ostrych chorobach zakaźnych, zwłaszcza w błonicy i w durze osutkowym, wywołujących rozległe zwyrodnienia i zmiany zapalnie w mięśniu sercowym, i w ostrych zatruciach. Ostra niewydolność krążenia może wystąpić nawet w okresie zdrowienia po chorobie zakaźnej: Ostrą niewydolność krążenia na tle nagłego osłabienia prawej komory serca spostrzega się w zatkaniu zatorem lub zakrzepem dużej gałązki prawej tętnicy wieńcowej serca, w zatorze tętnicy płucnej, pod wpływem nadmiernego, wysiłku fizycznego (np. podczas aktu porodowego) u osób z wadami zastawki dwudzielnej, zwłaszcza ze zwężeniem lewego ujścia żylnego, w silnym napadzie dychawicy oskrzelowej. [patrz też: interwencja kryzysowa wrocław, choroba duhringa zdjęcia, leczenie pod mikroskopem warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: choroba duhringa zdjęcia interwencja kryzysowa wrocław leczenie pod mikroskopem warszawa