OSTRA NIEWYDOLNOSC, CZYLI OSTRE NIEWYRÓWNANIE KRAZENIA

February 16th, 2018

OSTRA NIEWYDOLNOŚĆ, CZYLI OSTRE NIEWYRÓWNANIE KRĄŻENIA . (INSUFFICIENTIA s. DECOMPE) SATIO CIRCULATORIA ACUTA) Ostra niewydolność krążenia może zależeć: 1) od ostrego osłabienia mięśnia sercowego (insufficieittia circulatoria cardiaca acuta) 2) od ostrego porażenia naczyń krwionośnych, zwłaszcza zależnych od nerwów trzewnych, bądź też od ostrego porażenia samych tylko naczyń włoskowatych (insufficientia circulaioria extracardiaca acuta) 3) od skojarzenia czynników wywołujących ostrą niewydolność sercową i pozasercową (insuficientia circulatoria combinosa acuta), Przyczyny i objawy ostrej niewydolności krążenia pochodzenia sercowego przyczyny. Ostra niewydolność krążenia pochodzenia sercowego nie zdarza się, jak się zdaje, u osób z zupełnie zdrowym sercem. Istotną jej przyczyną jest nagłe zaburzenie równowagi między dostarczaniem mięśniowi sercowemu, tlenu a jego zapotrzebowaniem. Stan taki spostrzega się przede wszystkim: 1) w zat kaniu dużej gałązki tętnic wieńcowych serca 2) w tzw. ostrym surowiczym zapaleniu mięśnia sercowego w sensie Rosslego, którego znamienną cechą jest przechodzenie znacznej ilości obfitującego w białko płynu przez uszkodzone ściany naczyń włoskowatych do otaczającej tkanki z następowym odsunięciem tych naczyń od włókien mięsnych serca, ulegających wskutek tego zmianom zwyradniającym i wstecznym 3) w przeroście mięśnia sercowego, za którym zwykle nie nadąża rozwój jego unaczynienia, wskutek czego w razie zapotrzebowania większej pracy serca dowóz tlenu może być niedostateczny. [podobne: designerskie wieszaki, dentysta płock, dentysta Warszawa Bemowo ]

Powiązane tematy z artykułem: dentysta płock dentysta Warszawa Bemowo designerskie wieszaki