CHOROBY NARZADU KRAZENIA A LOTY

November 11th, 2018

CHOROBY NARZĄDU KRĄŻENIA A LOTY. W związku ze zmniejszeniem ciśnienia atmosferycznego, któremu podlega ustrój podczas lotów, obniża się we wdychiwanym powietrzu parcie częściowe tlenu i powstaje pewien stopień niedotlenienia. Prócz tego mają znaczenie podczas lotów wysokość, na którą wznosi się samolot, szybkość lotu, zmienność warunków meteorologicznych, przestrzeń do przebycia i in. W chorobach serca na zmniejszenie parcia częściowego tlenu oddziałuje ustrój przyśpieszeniem czynności serca i zwiększeniem rzutu skurczowego z następowym zwiększeniem pojemności minutowej. Stanowi to obciążenie dla narządu krążenia. Toteż w każdym poszczególnym przypadku należy uwzględniać stan sprawności narządu krążenia, zwłaszcza mięśnia sercowego i mechanizmów regulujących. Szybki i krótkotrwały wzlot na 2. 500-3. 000 metrów nad poziomem morza osoby dotknięte chorobą narządu krążenia w okresie wyrównania, znoszą przeważnie bez wię kszych następstw, natomiast długotrwały pobyt na tych wysokościach może spowodować zaburzenie równowagi narządu krążenia. Przeciwskazaniami do lotów są: 1) niewydolność krążenia oraz znaczne nadciśnienie tętnicze 2) zmiany wieńcowe, nawet lekkiego stopnia, oraz zaburzenia przewodzenia bodźców w mięśniu sercowym: tacy chorzy mogą doznawać bólów o charakterze dusznicy bolesnej już w czasie lotu lub w następnych dniach. Jeżeli w tych przypadkach zachodzi konieczność przetransportowania chorego samolotem, lot musi się odbyć na wysokości stosunkowo niedużej pod warunkiem jednoczesnego wziewania tlenu. Nadciśnienie tętnicze nieznacznego stopnia oraz zrównoważone choroby narządu krążenia nie są przeszkodą w odbyciu krótkotrwałego lotu. I w tych jednak przypadkach należy podawać do wziewania tlen, jeżeli taki chory ma dużą niedokrwistość. [hasła pokrewne: lekarz z dojazdem do domu poznań, kliniki stomatologiczne w warszawie, interwencja kryzysowa wrocław ]

Powiązane tematy z artykułem: interwencja kryzysowa wrocław kliniki stomatologiczne w warszawie lekarz z dojazdem do domu poznań