Wyzwanie Zika

August 1st, 2018

Istnieje wiele wirusów o cechach podobnych do dengi, żółtej febry i Zika, które mogą się pojawić. Nie wiemy, dlaczego Zika pojawił się teraz. Ale wiemy, jak opracować systemy nadzoru, które pozwolą nam wybrać te wirusy, jeśli zaczną się poruszać, tak jak Zika. Punktem wyjścia był ekspert ds. Medycyny tropikalnej Duane Gubler na spotkaniu Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) w Genewie w Genewie. wczesny marzec. Gubler spędził swoją karierę badając tropikalne choroby zakaźne z naciskiem na wirusa dengi (DENV), flawiwirus blisko spokrewniony z wirusem Zika (ZIKV) .1 Jego wstępna prezentacja na międzynarodowym spotkaniu dotyczącym wyzwania ZIKV podkreślała złożoność flawiwirusa-gospodarza związek i nieuchronność, dzięki urbanizacji i globalizacji, pojawiania się i rozprzestrzeniania wirusów, które wcześniej były ograniczone do małych, odległych obszarów geograficznych. Aby zapobiegać i kontrolować zakażenie ZIKV u ludzi, musimy zrozumieć wirusa i jego wektory, sposoby przenoszenia między komarami i kręgowcami i ludźmi oraz naturalną historię choroby ZIKV. Obecnie głównym wyzwaniem jest to, że brakuje większości tej wiedzy. Spośród 313 artykułów dotyczących Zika zidentyfikowanych przez ostatnie wyszukiwanie PubMed, tylko 25 opublikowano między 1952 r., Kiedy odkryto wirusa, a 2009 r., Kiedy pierwszy wybuch poza Afryką i Azją odnotowano w Journal2; 225 zostały opublikowane w 2016 roku.
Spotkanie WHO, w którym uczestniczyło 130 ekspertów z 27 krajów, pozwoliło specjalistom z dziedziny wirusologii, immunologii, epidemiologii, neurologii i entomologii spotkać się z twórcami produktów, regulatorami, sponsorami i ekspertami ds. Polityki w celu wymiany poglądów, zidentyfikowania luk w wiedzy i uzgodnienia plan przyspieszenia rozwoju produktu i jego oceny w nadziei na kontrolowanie szybkiego rozprzestrzeniania się infekcji ZIKV w Brazylii i innych krajach.
Niezbędne jest przekazywanie wiedzy na temat innych flawiwirusów, takich jak denga, żółta febra, chikungunya, japońskie zapalenie mózgu i zachód Nilu. Ludzka odpowiedź immunologiczna na flawiwirusy jest złożona. Może być zarówno ochronny, jak i patogenny, i występują reakcje krzyżowe pomiędzy różnymi wirusami i serotypami. Fakty te mają wpływ na nasze rozumienie objawów klinicznych, diagnozowania i możliwej profilaktyki poprzez szczepienia. Na przykład pierwotna infekcja jednym z czterech serotypów DENV prawdopodobnie zapewnia dożywotnią ochronę przed tym serotypem, ale wtórna infekcja innym serotypem jest głównym czynnikiem ryzyka ciężkiej choroby. Niemniej jednak większość wtórnych zakażeń DENV przebiega bezobjawowo lub powoduje jedynie łagodną chorobę. Mechanizmy immunologiczne stanowiące podstawę ochrony (w większości przypadków) i ciężkiej choroby (w niektórych przypadkach) nie są dobrze poznane.
Nie jest również jasne, czy wcześniejsze zakażenie lub szczepienie jednym flawiwirusem może pośredniczyć w zależnym od przeciwciał wzmocnieniu drugorzędowej ciężkiej infekcji. Nie ma wielu dowodów na poparcie tej możliwości – ale nie ma tu zbyt wielu istotnych dowodów. Potrzebujemy badań w celu wyjaśnienia najlepszego sposobu zapewnienia ochrony i zapobiegania poważnym konsekwencjom ZIKV i innych flawiwirusów, które były wcześniej nieznane
[hasła pokrewne: kliniki stomatologiczne w warszawie, interwencja kryzysowa wrocław, bha kwasy ]

Powiązane tematy z artykułem: bha kwasy interwencja kryzysowa wrocław kliniki stomatologiczne w warszawie