Wpływ radioterapii i chirurgii we wczesnym raku piersi – przegląd badań z randomizacją ad

December 4th, 2018

Różnica między obserwowaną liczbą a spodziewaną liczbą (O – E) i jej wariancją daje statystykę log-rank dla tej jednej próby. Wreszcie, wartości O-E z kilku różnych prób są po prostu sumowane, aby uzyskać odpowiednio podzielony przegląd wyników. Aby uzyskać wariancję tego ogólnego wyniku, sumy są również sumowane. Z tych dwóch wartości całkowitych można obliczyć iloraz szans i jego odchylenie standardowe1-3. Ponieważ liczba możliwych porównań statystycznych jest duża, zwykle nie podaje się konwencjonalnych 95-procentowych przedziałów ufności. Zamiast tego podajemy 99-procentowe przedziały ufności (w celu ograniczenia liczby fałszywie dodatnich porównań) lub bardziej zwięzłe odchylenia standardowe. Zgony przypisywane przyczynom innym niż rak piersi bez stwierdzonego nawrotu raka piersi są określane jako zgony z powodu raka niezwiązane z rakiem piersi , a wszystkie inne zgony są określane jako zgony z powodu raka piersi ; ta ostatnia obejmuje nie tylko zgony przypisane rakowi piersi, ale także zgony z nieznanych przyczyn bez zgłaszanych nawrotów i zgonów z jakiejkolwiek przyczyny po nawrocie. Konwencje te wymagają użycia specjalnych metod statystycznych, aby uniknąć uprzedzeń. Te specjalne metody rekompensują fakt, że jeśli ktoś, kto w przeciwnym razie miałby nawrót raka piersi przed śmiercią z powodu niezwiązanej z nim przyczyny, miał otrzymać leczenie, które nie miało wpływu na czas ani przyczynę śmierci, a jedynie zapobiegało nawrotowi to, zamiast być sklasyfikowane jako związane z rakiem piersi, śmierć zostanie zakwalifikowana jako śmierć nie rak piersi .
Dla analizy logarytmicznej umieralności ze wszystkich przyczyn, O – E i jej wariancja są obliczane w zwykły sposób bezstronny, który ignoruje nawroty. Jednakże, aby zapobiec opóźnionym nawrotom w badaniach rentowności specyficznej dla przyczyny, analiza logarytmiczna umieralności nie na raka piersi obejmuje tylko okres przed nawrotem (tj. Dane są cenzurowane przy pierwszym wznowie), a zatem jest bezstronna. Ostatecznie, bezstronna – choć potencjalnie rozcieńczona – analiza rangowa umieralności raka piersi jest uzyskiwana pośrednio przez odjęcie statystyki logarytmicznej dla umieralności nie-nowotworowej od statystyki log-rank dla śmiertelności ze wszystkich przyczyn (tj. dwie obserwowane wartości są odejmowane od siebie, dwie oczekiwane wartości są odejmowane od siebie, a dwie wariancje są odejmowane od siebie).
Tabela 1. Tabela 1. Randomizowane próby lokalnej terapii wczesnego raka piersi. W tabeli wymieniono trzy główne rodzaje niezwiązanych porównań (porównania, w których nie uwzględniono aspektów związanych z zarządzaniem innych niż bezpośrednio leczone terapie losowe): badania radioterapii i chirurgii w porównaniu z samą samą operacją, z udziałem 1703 kobiet, u których dostępne były dane na temat śmiertelności w 36 próbach; badania bardziej rozległych operacji w porównaniu z mniej rozległymi zabiegami chirurgicznymi, z udziałem 4818 kobiet w 10 badaniach; oraz badania bardziej rozległych operacji w porównaniu z mniej rozległymi zabiegami chirurgicznymi oraz dodatkową radioterapię z udziałem 9891 kobiet w 18 badaniach. Dodatek 2 opisuje te i inne próby lokalnej terapii.
Próby mogą pojawić się więcej niż jeden raz w Tabeli 1
[podobne: kliniki stomatologiczne w warszawie, przegladarka skierowan na leczenie uzdrowiskowe, bioptron tabela naświetlań ]