Ortodonta

Nerka opadnięta

February 26th, 2018

Nerka opadnięta: 1. Przeważnie ruchoma. 2. Kształt nerki zachowany. 3. Sprawa dotyczy przeważnie prawej nerki. 4. Brak zboczeń rozwojowych w zakresie narządu moczowego. Nieprawidłowe położenie nerki wrodzone: 1. Nerka bardzo dobrze umocowana i nieruchoma, pomimo braku zrostów, które mogą unieruchomić nerkę w przypadku j ej nabytego opadnięcia. 2. Kształt przeważnie nieprawidłowy. 3. Sprawa dotyczy częściej lewej nerki. 4. Częste zboczenia w zakresie narządu moczowego (krótkie naczynia nerkowe, krótki moczowód, niskie odejście naczyń nerkowych, zniekształtnienie miedniczki i inne) dające się wykryć częściowo badaniem pielegraficznym.
Zapalenie okołonerkowe wikłające opadnięcie nerki, rozróżnia się od zapalenia miedniczki nerkowej bezskutecznością leczenia, stosowanego w zapaleniu miedniczek. Rokowanie w przypadkach opadnięcia: nerek jest przeważnie pomyślne. Gorzej rokują przypadki przebiegające z napadami gwałtownych. bólów, a to ze względu na możliwość powikłania wodonerczem i znaczniejszymi zmianami w nerkach, a także przypadki, w których opadnięcie. nerki wywołuje przykre dolegliwości i zaburzenia w zakresie narządu pokarmowego i układu nerwowego. Leczenie. Nawet w przypadkach opadnięcia nerek bez dolegliwości są niezbędne zarządzenia zapobiegawcze. Chore powinny unikać. wstrząśnień ciała, dźwigania ciężkich przedmiotów, gwałtownych ruchów w tułowiu, ciężkiej pracy fizycznej. Nadto poleca się noszenie szerokiego pasa brzusznego, podtrzymującego trzewia brzuszne. Chora powinna nakładać go leżąc, by uniknąć utrwalenia nerki w miejscu niewłaściwym. Uzupełnienie pasa poduszeczką (pelotą) może być szkodliwe, gdyż poduszeczka może sprzyjać obniżeniu nerki. U osób niedożywionych stosuje się. nadto leczenie tuczące. W razie nieskuteczności postępowania zachowawczego poleca się leczenie chirurgiczne w postaci przyszycia nerki (nephropexia s. nephrorrhophia). W przypadkach, powikłanych zapaleniem nerki i jej torebki, widziałem dobre wyniki po przyszyciu torebkowym nerki (fixatio ctupeularis renis), poleconym przez Albarrana. Skuteczność zabiegu zależy najprawdopodobniej od przerwania łączności układu chłonnego nerki i jej torebki ze źródłem stałego zakażenia w jelitach. [patrz też: , implanty zębów, gabinet dentystyczny warszawa, dentysta opinie, dentysta Krakówa ]

Tags: , , ,

Powiązane tematy z artykułem: dentysta Kraków dentysta opinie gabinet dentystyczny warszawa implanty zębów