Napady bólów

June 27th, 2018

Napady bólów mogą powtarzać się w rozmaitych odstępach czasu, co kilka dni, tygodni, miesięcy lub nawet lat. Zależą one od ostrego uwięźnienia nerki (incarceratio renie) powstającego wskutek znacznego zaburzenia krążenia na tle przegięcia lub skrętu naczyń nerkowych. Rzadziej przyczyną napadów bywa przegięcie moczowodu wiodące do ostrego przerywanego wodonercza. (hąjdronephroeis intermittens acuta). W zakresie narządu nerwowego opadnięcie nerek może wywoływać wzmożoną pobudliwość nerwową, bóle głowy, zawroty głowy, bicie serca i inne dolegliwości, a jak utrzymują niektórzy, nawet stany. psychotyczne, ustępujące po przyszyciu nerki. Wreszcie u osób z opadniętą nerką stwierdza się niekiedy dolegliwości w zakresie narządu trawienia w postaci nudności, wymiotów, wzdęcia brzucha, zaparcia stolca i in. Przypadłości te są pochodzenia odruchowego lub zależą od mechanicznego ucisku okrężnicy, dwunastnicy, odźwiernika lub pęcherzyka żółciowego przez nerke. Poza okresami i gwałtownych bólów badaniem przedmiotowym stwierdza się w podżebrzu lub w bocznej części brzucha guz o cechach guza nerki, przeważnie ruchomy, dający się odprowadzić do zwykłego łożyska nerki, bolesny lub niebolesny. Wyjątkowo rzadko guz przekracza linię pośrodkową ciała. W moczu czasami wykrywa się białko, zwykle jako ślady. Niekiedy stwierdza się częste moczenie, wywołane przez odruch nerkowo-pęcherzowy (reftexus renouesicalie), Prócz guza w przeważnej większości przypadków stwierdza się także opadnięcie trzewi brzusznych i zwiotczenie tłoczni brzusznej (debilitas parietis abdominis) a nieraz i wychudzenie. Opadnięcie nerek wikła się dość często nieżytem miedniczek objawiającym się bólami w lędźwiach, zwiększeniem ilości śluzu w niektórych porcjach moczu, pojawieniem się w moczu krwinek białych l białka a w ciężkich przypadkach także gorączką. Zmiany w moczu stwierdza się również w tych przypadkach, w których opadnięta nerka ulega zakażeniu, – najczęściej przez pałeczki okrężnicy docierające do nerki z przewodu pokarmowego przez zespolenia łączące naczynia chłonne nerki i jej torebki z naczyniami chłonnymi jelit. Sprawa zapalna w korze nerki i w jej torebce (nephritis et perinephritis bacterio colica lymphogenes) dotyczy prawie zawsze prawej nerki, a jeżeli jest obustronna, to prawa nerka bywa zajęta o wiele silniej. Różnica ta zależy od niejednakowego stosunku sieci naczyń chłonnych jelit do prawej i lewej nerki. Klinicznie powikłanie to objawia się bólami w lędźwiach, gorączką, bolesnością nerki, ropomoczem i bakteriomoczem, niekiedy krwiomoczem bez wałeczków w moczu obok .lekkich objawów podrażnienia pęcherza moczowego. Natężenie wymienionych objawów bywa li różnych chorych niejednakowe, może być nawet tak nieznaczne że chorobę przeocza zarówno chory, jak i lekarz. Cechę znamienną tego powikłania stanowi skłonność do nawrotów. [podobne: Badania psychologiczne na broń Poznań, dentysta płock, dentysta Białystok ]

Powiązane tematy z artykułem: anatomia palpacyjna Badania psychologiczne na broń Poznań dentysta płock