Kamienica nerkowa

November 19th, 2018

Kamienica nerkowa, przebiegająca z dużym krwiomoczem, może być przyczyną mylnego rozpoznania krwotocznego zapalenia miedniczki nerkowej i nerki, jeżeli jest zakażona. Od pomyłki uchroni stwierdzenie radiograficzne lub w osadzie moczu kamyków albo piasku. Rokowanie w zapaleniu miedniczek nerkowych zależy od czynnika przyczynowego, postaci zapalenia i jego natężenia. Najpomyślniej rokuje ostre zapalenie nieżytowe, zwłaszcza jeżeli leczenie rozpoczęto wcześnie, najgorzej gnilne i ropne. Gdy zapalenie powstające wskutek zakażenia pałeczkami okrężnicy przejdzie w postać przewlekłą, wtedy jest zwykle uporczywe i skłonne do częstych zaostrzeń. Zapobieganie zapaleniu miedniczek nerkowych polega na unikaniu zakażeń i przeziębień, usuwaniu zaburzeń trawienia, dokładnym leczeniu chorób dolnych dróg moczowych i gruczołu krokowego. Leczenie w zapaleniu miedniczek rozwiniętym ma za zadanie nie tylko usunąć stan zapalny, ale także wyjałowić doszczętnie drogi moczowe, by zapobiec ustawicznym nawrotom choroby. W okresie ostrym zapalenia miedniczek układa się chorego do łóżka w pokoju o równomiernej ciepłocie i w ten sposób nie tylko oszczędza się chory narząd, ale poprawia się jego odżywianie przez czynne przekrwienie, równoczesne z przekrwieniem skóry. Dla złagodzenia stanu zapalnego i uśmierzenia bólów poleca się prócz leżenia w łóżku, gorące okłady na okolicę lędźwiową i podżebrze oraz Leczenie krótkimi falami. W przypadkach bardzo silnych bólów można stosować także bańki cięte lub pijawki w okolicy trójkąta lędźwiowego Petita. Dietę poleca się mleczną lub mleczno- mączno-jarzynowo-owocową. Nakazują ją zarówno stany gorączkowe, jak i zaburzenia jelitowe, które są bardzo często przyczyną nieżytu miedniczek. W ostrym zapaleniu pneumokokowym, paciorkowcowym i wiewióro- wym często skutecznie działają związki sulfonamidowe oraz penicylina, stosowana domięśniowo trzy razy dziennie po 25.000 jednostek. [przypisy: lekarz z dojazdem do domu poznań, 1000 dni żywienia dziecka, przegladarka skierowan na leczenie uzdrowiskowe ]

Powiązane tematy z artykułem: 1000 dni żywienia dziecka lekarz z dojazdem do domu poznań przegladarka skierowan na leczenie uzdrowiskowe