Ortodonta

Badaj ac oburacz podzebrze, stwierdza

February 25th, 2018

Badając oburącz podżebrze, stwierdza się w ostrym okresie zapalenia miedniczek nerkowych bardzo często wyraźną bolesność, zwłaszcza gdy wstrząsa się oraz oklepuje okolicę nerkową od tyłu lub z boku, a nadto stwierdza się punkt bolesny przypępkowy. Doniosłe objawy uzyskuje się w zapaleniu miedniczek nerkowych przez badanie moczu. Dobowa jego ilość bywa zwykle zmniejszona, nieraz do 500-300 ml, a ciężar właściwy zwiększony. Odczyn moczu bywa przeważnie wybitnie kwaśny. Bardzo częsty i dość stały objaw stanowi wyraźne zwiększenie ilości śluzu w moczu w jednych porcjach moczu obok prawidłowej ilości w innych porcjach. Ten objaw bywa ostrym nieżytowym zapaleniu miedniczek czasami jedyną zmianą moczu. Wahania ilości śluzu w różnych porcjach moczu, oddanych nieraz tego samego dnia, zależą od stanu drożności dróg moczowych. Jeżeli ujście moczowodu w miedniczce zatka się np. śluzem, to przez czas zatkania chory oddaje mocz tylko z miedniczki zdrowej. We wszystkich porcjach. takiego moczu ilość śluzu jest prawidłowa i mocz jest przezroczysty. Jeżeli zaczopowanie ujścia zostanie usunięte przez ciśnienie moczu i wysięku gromadzących się w miedniczce, to najbliższe porcje moczu zawierają dużo śluzu. Objaw ten przeoczy się, jeżeli wedle utartego zwyczaju bada się tylko jedną porcję moczu, najczęściej poranną. Osad moczu może wcale nie zawierać białych krwinek, nawet przez długi czas, albo pojawiają się one w nim nagle, gdy po poprzednim zatkaniu miedniczkowego ujścia moczowodu mocz utoruje sobie znowu drogę do pęcherza moczowego. Krwinki czerwone napotyka się w osadzie moczu najczęściej w zapaleniu miedniczek karniczym. Bardzo często są to krwinki czerwone wyługowane. Przypadki przebiegające z dużą ilością krwi w moczu stanowią postać krwotoczną zapalenia miedniczek nerkowych i nerek (pyelonephritis haemorrhaqico.), Krwiomocz może być w przebiegu choroby objawem stałym lub przemijającym. Pomimo że ostre zapalenie toczy się w miedniczce nerkowej, typowe komórki nabłonka miedniczek można wykryć w osadzie moczu stosunkowo rzadko. Czasami stwierdza się w osadzie wałeczki szkliste i cylindroidy . [patrz też: , implanty Warszawa, przydomowe oczyszczalnie, implanty zębów ]